Výsledky vyhledávání pro dotaz semienka

Výsledky vyhledávání v sekci: Zaujímavosti

Tekvicové semienka

Okrem toho, že tekvicové semienka sú ideálne pri problémoch so zväčšenou prostatou, či ako prevencia pred chrípkou, pomáhajú aj pri žalúdočných problémoch, problémoch s obličkami a mechúrom, reume či srdcovocievnych ochoreniach. Vhodné sú aj pre diabetikov a ľudí s vysokým cholesterolom. Nenasýtené mastné kyseliny, ktoré tekvicové semienka obsahujú sú nevyhnutné pre ľudský organizmus. Dôležité sú najmä pre tvorbu vitamínu D, ale aj niektorých hormónov a bunkových stien.Selén, ktorý tekvicové semienka obsahujú, pomáha pri ochoreniach močových ciest. Celkovo majú tieto semienka močopudné účinky. Rovnako sa tekvicové semienka odporúčajú jesť aj pri neplodnosti, ochabnutých svaloch, klimaxových ťažkostiach či tkanivových zmenách.Aminokyselina tryptofan je citlivá na tepelné spracovanie. V tekvicových semenách má svoje zastúpenie vo veľkej miere. A preto konzumácia surových tekvicových semiačok je jej ideálnym zdrojom. Táto aminokyselina totiž vplýva na hladinu serotonínu, a teda ovplyvňuje náladu. Nedostatok zas spôsobuje depresiu. Tekvicové semienka majú však i protiparazitické účinky. Dokážu paralyzovať napríklad pásomnice či škrkavky.

Pokračovat na článek



Výsledky vyhledávání v sekci: Pre ženy

90 dňová rozlišovacia diéta- veľmi účinné

Veľmi účinná diéta, ktorá vám bez náhlych zmien v jedálničku pomôže schudnúť prebytočné kilogramy, detoxikovať organizmus a zrýchliť metabolizmus. Pomocou 90 dňovej diéty nezažijete jo-jo efekt ani nebudete vyhladovaní. Za 90 dní sa dá vďaka tejto diéta bezbolestne schudnúť 15-20 kilogramov telesnej hmotnosti. Pred začiatkom diéty sa odporúča navštíviť lekára a poradiť sa s ním, či váš zdravotný stav je vhodný na začatie tejto diéty. Taktiež počas diéty si pravidelne merajte krvný tlak. Začiatky diéty budú určite ťažké a budete pociťovať hlad, ale postupne sa váš metabolizmus zmení a bude stále ľahšie dodržiavať predpísané jedlá v jednotlivé dni.Túto diétu vymysleli americký športoví doktori a táto diéta nemá byť len návod ako sa stravovať počas 90-tich dní, ale ideálne na celý život. Výsledky diéty budú lepšie, ak počas nej budete pravidelne športovať. Ak ste doteraz mali voči zvýšenému fyzickému pohybu odpor, skúste sa prekonať a športovať aspoň niekoľko minút dva až tri razy do týždňa. Stačí pár-minútová ranná alebo večerná prechádzka. Stále lepšie ako sedieť večer pri televízii.Diéta sa zvykne nazývať aj ako rozlišovacia diéta, najmä preto, lebo v jednotlivé dni jete len jeden druh jedla. 90 dní počas diéty striedate 4 dni: bielkovinový deň, škrobový deň, uhľohydrátový deň a ovocný alebo vitamínový deň. Do diéty by ste mali raz za mesiac vložiť vodový deň, kedy počas celého dňa môžete piť len vodu, čaj a kávu (bez cukru a mlieka) v neobmedzenom množstve. Vodový deň je vynikajúci na podporenie detoxikácie tela. Jednotlivé dni by ste nemali preskakovať. Výber potravín do jednotlivých dní je na vás, musia však spĺňať požiadavky daného dňa a odporúčame vyberať potraviny s nízkym obsahom tuku, cukru a soli. Zelenina a ovocie je ideálne zo svojej záhrady, ale keďže dnes má takú možnosť málokto, nakupujte na tržnici alebo z overeného zdroja. V ovocí a zelenine zo supermarketov často býva veľa pesticídov, najmä v tom exotickom. Rozoberme si podrobnejšie aké druhy potravín jete v jednotlivé dni.Raňajky sú každý deň rovnaké a povolených je len pár kusov ovocia (2 pomaranče, 2 mandarínky, 2 jablká, hrozno, marhule, kiwi, kompót, ...)1.       Bielkovinový deňPočas bielkovinového dňa budete jesť najmä potraviny bohaté na bielkoviny. Na obed môžete zjesť polievku (slepačiu, mäsový vývar). Druhé jedlo na obed by malo byť bielkovinové (mäso, ryby alebo mliečne jedlo) a k tomu môžete zjesť krajec celozrnného chleba. K jedlu je povolený šalát v neobmedzenou množstve bez oleja. Na večeru jete to isté ale bez polievky, teda ak na obed jete mäso, jedzte ho aj na večeru; ak na obed jete vajcia, jedzte ich aj na večeru. Taktiež je dôležité, že večera má byť polovičnej veľkosti ako obed a bez chleba. Medzi obedom a večerou je potrebná prestávka aspoň 4 hodiny.Príklady jedál počas bielkovinového dňa:200 g vareného či pečeného mäsa alebo ryba alebo 3 vajcia alebo tvaroh2.       Škrobový deňDruhý deň 90 dňovej diéty pozostáva v konzumácii uvarených alebo dusenej zeleniny (strukoviny, ryža, zemiaky, mrkva a pod.). K obedu je rovnako ako v predchádzajúci deň povolený krajec celozrnného chleba a polievka. Povolené sú aj bylinky a korenie. Medzi obedom a večerov by mala byť prestávka aspoň 3 hodiny. Porcia na večeru je polovičná ako na obed.Príklady jedál počas škrobového dňa:zeleninové rizoto alebo fazuľa so zemiakmi alebo zemiaková kaša s mrkvou alebo zeleninový prívarok3.       Uhľohydrátový (sacharidový) deňTento deň sa bude páčiť tým, ktorí majú radi pizzu, pretože tá je povolená. Okrem pizze (bez mäsa) je povolené jesť cestoviny, ovos, jačmeň, pohánku alebo jedlá z celozrnnej múky. Ak si pečiete vlastné múčne jedlo, použite recept bez mlieka a vajec. K jedlu je povolený zeleninový šalát. Rovnako ako predchádzajúci deň je treba dodržiavať trojhodinovú prestávku medzi obedom a večerou. Večera v tomto dni nie je rovnaká ako obed. Na večeru by ste mali zjesť zákusok alebo dva až tri kúsky koláča a dovolená je aj zmrzlina (v množstve troch kopčekov). Po večeri je povinné zjesť kúsok tmavej čokolády v množstve asi 20 gramov. V prípade, že nemáte radi čokoládu, môžete ju vymeniť za slané pečivo či trojuholník pizze.Príklady jedál počas sacharidového dňa:zeleninová pizza (Vegetariana) alebo celozrnné cestoviny s bylinkami a kečupom alebo pohánkové rizoto alebo špagety s rajčinovou omáčkou4.       Ovocný (vitamínový) deňVitamínový deň si obľúbia všetci, ktorí majú radi ovocie. Ovocie môžete jesť v akomkoľvek množstve a nemusíte jesť len raňajky, obed a večeru, ale povolené je jesť počas celého dňa s minimálne dvojhodinovými prestávkami medzi jedlami. Povolené je akékoľvek ovocie aj sušené a tiež môžete jesť oriešky (vlašské, lieskové, kešu, mandle) a semienka (tekvicové, slnečnicové).5.       Vodový deňTento deň nebude mať azda nikto rád, ale je veľmi prospešný a keď zvládnete dodržať všetky pravidlá, budete sa cítiť naozaj skvele. Vodový deň, ako názov napovedá, povoľuje iba pitie vody a v tento deň nebudete prijímať žiadne jedlo. Mali by ste vypiť najmenej 2 litre vody a piť by ste mali aj vtedy, keď necítite smäd. Vodu je možné ochutiť citrónom alebo octom. Okrem vody je povolená len čistá minerálna voda, ale nič iné. Čaj, káva, džúsy ani nič podobné nie je povolené (i keď niektoré varianty 90 dňovej diéty kávu i čaj bez cukru povoľujú). Vodový deň bude ťažká skúška, avšak organizmus sa očistí od toxínov a účinky budú dlhodobé. Keď vás prepadne chuť na jedlo (a verte, že to príde), bežte na prechádzku, alebo sa zamestnajte nejakou činnosťou. Skúste hlad premôcť a vydržať do nasledujúceho dňa. Veď niektorí ľudia držia hladovku celé mesiace, prečo vy by ste nemali vydržať jeden deň. Vodový deň nasleduje po ovocnom dni a pred bielkovinovým dňom, ale v 90 dňovej diéte ho budete absolvovať len 3-krát (29. deň, 58. deň a 87. deň).Po skončení diéty sa odporúča jesť ďalších 90 dní na raňajky ovocie rovnako ako počas 90 dňovej diéty. Užitočná aplikácia na mobil:90 Day Diet - Vhodná pre operačný systém Android, táto aplikácia ukladá štatistiky o vašej telesnej hmotnosti na začiatku diéty a počas nej. V prehľadnom kalendári zobrazuje jednotlivé dni diéty a povolené jedlá. Aplikácia je v anglickom jazyku.Tabuľka jednotlivých dní 90 dňovej diéty 1. deň5. deň9. deň13. deň17. deň21. deňBielkovinový deňBielkovinový deňBielkovinový deňBielkovinový deňBielkovinový deňBielkovinový deň2. deň6. deň10. deň14. deň18. deň22. deňŠkrobový deňŠkrobový deňŠkrobový deňŠkrobový deňŠkrobový deňŠkrobový deň3. deň7. deň11. deň15. deň19. deň23. deňUhľohydrátový deňUhľohydrátový deňUhľohydrátový deňUhľohydrátový deňUhľohydrátový deňUhľohydrátový deň4. deň8. deň12. deň16. deň20. deň24. deňOvocný deňOvocný deňOvocný deňOvocný deňOvocný deňOvocný deň25. deň29. deň33. deň37. deň41. deň45. deňBielkovinový deňVodový deňOvocný deňOvocný deňOvocný deňOvocný deň26. deň30. deň34. deň38. deň42. deň46. deňŠkrobový deňBielkovinový deňBielkovinový deňBielkovinový deňBielkovinový deňBielkovinový deň27. deň31. deň35. deň39. deň43. deň47. deňUhľohydrátový deňŠkrobový deňŠkrobový deňŠkrobový deňŠkrobový deňŠkrobový deň28. deň32. deň36. deň40. deň44. deň48. deňOvocný deňUhľohydrátový deňUhľohydrátový deňUhľohydrátový deňUhľohydrátový deňUhľohydrátový deň49. deň53. deň57. deň61. deň65. deň69. deňOvocný deňOvocný deňOvocný deňUhľohydrátový deňUhľohydrátový deňUhľohydrátový deň50. deň54. deň58. deň62. deň66. deň70. deňBielkovinový deňBielkovinový deňVodový deňOvocný deňOvocný deňOvocný deň51. deň55. deň59. deň63. deň67. deň71. deňŠkrobový deňŠkrobový deňBielkovinový deňBielkovinový deňBielkovinový deňBielkovinový deň52. deň56. deň60. deň64. deň68. deň72. deňUhľohydrátový deňUhľohydrátový deňŠkrobový deňŠkrobový deňŠkrobový deňŠkrobový deň73. deň77. deň81. deň85. deň89. deňUhľohydrátový deňUhľohydrátový deňUhľohydrátový deňUhľohydrátový deňŠkrobový deň74. deň78. deň82. deň86. deň90. deňOvocný deňOvocný deňOvocný deňOvocný deňUhľohydrátový deň75. deň79. deň83. deň87. deňBielkovinový deňBielkovinový deňBielkovinový deňVodový deň76. deň80. deň84. deň88. deňŠkrobový deňŠkrobový deňŠkrobový deňBielkovinový deň

Pokračovat na článek