143ZOBRAZENÍ

Tréning mamy na MD – 1. týždeň

Každá sme iná, máme iné skúsenosti za sebou, iné ciele, iné deti, iné záujmy a iné schopnosti. Niekto si rád privstane aby mohol cvičiť, niekto cvičí keď dieťa spí cez obed, niektoré deti spolupracujú a dá sa cvičiť aj keď sú hore a niekto až po večierke. Niekto má rád cvičenie v skupine, niekomu stačí karimatka a video/plán v obývačke a niekto potrebuje vyvetrať tenisky a hlavu v prírode. Podľa mňa je úžasné, koľko vecí sa dá vymyslieť a vystriedať zadarmo! Koľko zdrojov inšpirácie a motivácie nájdeme na sociálnych sieťach a internete, koľko kilometrov sa dá odbehnúť bez permanentky vo fitku. Prečo? Lebo nám to zmenšuje možné výhovorky ???? máš 30 minút? Úžasné, stačí! 15? Aj s tým sa dá niečo robiť!

A mimochodom, toto nie je LEN pre maminky!

CIEĽ

Posledné týždne sa ma viac dotýka myšlienka o dôležitosti zdravia. Kdesi som čítala, keď nemáme zdravie, nemáme nič. Respektíve, to, čo máme je nám nanič. Ako si užijem peniaze a úžasné veci, ktoré za ne kúpim keď ma migréna priklincuje k posteli? Ako pôjdem na dovolenku do „raja“ keď sa ledva hýbem a neustále myslím na bolesť v krížoch? Preto je podľa mňa a pre mňa motivácia na cvičenie CHCEM DOBRE VYZERAŤ A SCHUDNÚŤ oveľa slabšia ako CHCEM SA CÍTIŤ DOBRE! A poviem ti (a aj moji blízky), že mi to tak aj lepšie funguje! Po rokoch konečne nechcem schudnúť, ale byť silná, zdravá, dobrým príkladom pre Olivera a udržať si telo v čo najlepšom stave čo najdlhšie. Bolesť ma proste nebaví.

Mám telo na pohyb? Tak prečo sa nehýbem? Neverím v reinkarnáciu, neverím v YOLO, verím, že sa v tomto tele môžem cítiť úžasne dobre, radovať sa z pohybu, milovať tento chrám mojej duše a starať sa o neho s úctou. Aj preto je mojou prioritou pohyb viac ako umyté riady… Vôbec nie som ideál a keby cesta ku zdraviu bola maratón, tak som asi len na prvom kilometri :D, stále padám, prestávam, váham. Ale posledné mesiace vidím pokroky a chcem sa podeliť s mojimi postrehmi.

ZAČIATOK

Áno, začiatok JE ťažký. To je fakt. Prvý týždeň cvičenia po pôrode (Olo mal vtedy možno 2-3 mesiace kým som sa rozhýbala) naozaj nebol príjemný. Po 5 minútach ľahkého pohybu som dychčala a mala chuť prestať a dať si Snickers za odmenu ;). Prvý beh, teda, ehm, prvých 10 behov bolo naprd a niekedy nagrc ???? niežeby som teraz bežala ako srnka ale niekedy mi to je aj príjemné :D. Po roku cvičenia. Úplne to chápem, že tie endorfíny niekedy prídu neskôr. Že si unavená, nevyspatá, ubolená a možno úplne demotivovaná. Ale, a toto ALE je kľúčové – STOJÍ TO ZA TO! Má to zmysel. Každá minúta, každá kvapka potu, každé rozhodnutie pre nepohodlie a zdravie NAOZAJ MÁ zmysel. Aj keď sa ti to zdá ako mravčia práca a výsledky nevidno hneď, vytrvalosťou sa k nim dostaneš. Neprestávam, lebo – viď prvú vetu v tomto odseku. Po mesačnej pauze je začiatok zas hrozný! Preto radšej neprestávam :).

A ďalšia moja zásada je – radšej menej ako nič! V našom nepredvídateľnom mamičkovskom živote je ľahké sa vyhovoriť na dieťa. Zobudí sa za 20 minút? Začne plakať? Nevadí, môžeš pokračovať neskôr. Čo ak neskôr už nebude čas? Nevadí, aj tých 10 minút pohybu dalo tvojmu telu viac ako 10 minút na gauči. Vždy keď behám a mám na výber kratšiu a dlhšiu cestu domov, tak si vyberiem kratšiu, lebo pomaly ďalej zájdeš ;).

PLÁN S VEĽKÝM „P“

Nemám rada v cvičení nudu, preto tu nenájdete 30-dňovú výzvu v drepovaní. Inšpirujte sa tým, čo vám ponúkam alebo si nájdite z množstva iných na internete:). Mojim cieľom tento týždeň(a ďalšie týždne, kým sa nerozhodnem pre zmenu) je dodržať nasledovný plán:

Chcela by som sa hýbať 5-6 krát

Z toho sú dva dni vyhradené na behanie, ktoré ma celkom chytilo (Dá sa nahradiť iným kardio športom ako bicykel, plávanie, aerobik, tanec, HIIT pre odvážnych… ide o relatívne dlhší čas so zvýšeným tepom ale nie priveľmi, aby sme vydržali). Naplánujem si to väčšinou na víkend alebo iný deň, keď je Oliver s niekým iným

Zvyšné 3-4 dni venujem posilňovaniu jednotlivých častí tela. Ak sa mi podarí vstať skôr, rada si to odcvičím ráno, je to skvelý pocit, odporúčam ???? alebo sa prispôsobím iným aktivitám počas dňa

Mojim cieľom je krátko a efektívne. Viem, že 30 minút mi úplne stačí na potrápenie svalov, preto to zbytočne nepreťahujem :). Snažím sa nezabúdať na žiadne časti tela.